האזינו • נפתלי בנט על אריה דרעי: "תומך בצעדים שלו, הוא מוכשר ויעשה רק טוב"

ישראל פריי No Comments on האזינו • נפתלי בנט על אריה דרעי: "תומך בצעדים שלו, הוא מוכשר ויעשה רק טוב"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך נפתלי בנט, העניק הערב ראיון נרחב לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית", ובו התייחס למגוון סוגיות בוערות. "אנחנו בעיצומו של גל טרור, לא יודעים להבטיח מתי הוא יסתיים, אנחנו כרגע עובדים בעצימות גבוהה, למניעת הסתה וליצירת הרתעה וענישה, יחד עם הציבור הישראלי שמגלה עוצמה ויוזמה יוצאת מן הכלל", פתח השר בהתייחסותו לחדשות הקשות.

הוא הדגיש כי עמדתו ועמדת מפלגתו היא נגד שחרור מחבלים, חיים או מתים, "תמיד הצבענו ונצביע נגד שחרור מחבלים, חיים או גופות, הרי הערבים חוגגים, מהדירים את שמם, זה יוצר תסיסה ומחנך את הדור הבא. אנחנו צריכים להעניש את המשפחות וליצור הרתעה כדי שהמחבל הבא יחשוב פעמיים. אם האמריקאים ידעו לשרוף את הגופה של בן לאדן, למה אנחנו צריכים להחזיר גופות?!".

על התפטרות שר הכלכלה אריה דרעי אמר בנט כי הוא "תומך בצעד, חושב שדרעי מוכשר ויעשה טוב", על הפרסומים אודות התנגדותו הבהיר בנט "התנגדתי להפקעת זכויות ותקציבים, ממשרד החינוך למשרד אחר. אסור שמנהל בית ספר יצטרך לרדוף אחרי 4 מנהלי משרדים ממשלתיים, בנוסף, הייתה לי דרישה להוציא את המעונות של הילדים עד גילאי 3-4 ממשרד התמ"ת ולהעבירה למשרד החינוך. מדובר בעניינים פדגוגיים של ילדים רכים שצריכים לקבל חום ואהבה, והם יקבלו את זה ממשרד החינוך".

"אם קוראים לי סחטן כי אני דואג לסייעת שנייה ל-4600 ילדים, אני גאה בכך, אם קוראים לי סחטן בגלל שהתאמצתי להביא תקציבים לחיזוק לימודי המתמטיקה והיהדות – גאה בזה. אם המהלך שלי לרצף חינוכי ראוי מלידה ועד גיל 18 – שיערב להם".

על מתווה הגז, אמר השר בנט כי הוא באופן "חד משמעי תומך מאד במתווה הגז. קיימים כמויות עצומות באדמה, שבגלל קשקושים שלנו נתקעים באדמה. הרי כל הכסף יגיע אלינו לשירותים ולהורדת מסים. כמה רע זה יכול להיות? מדובר בטובת האזרחים. אני סבור שהביקורת היא פופוליסטית, הממשלה הגיעה לעסקה יוצאת מן הכלל, אני מגיע מהעולם העסקי, מהניסיון שלי שם 'האויב של הטוב הוא המושלם', מאד קל לשבת בצד באופוזיציה ולהעביר ביקורת, הממשלה הביאה הסדר מעולה, ולכן אני תומך נלהב במתווה".

הוא המשיך להרעיף תמיכה לרעו לספסל הממשלה השר דרעי: "אני מאד מקבל את עמדתו, מבין אותו, למרות שאני דווקא סבור שמתווה הגז הוא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לשקופים, כי זה ייצר מאות מיליארדי שקלים על טווח של שנים, אך דעתו לגיטימית, אנחנו לא חייבים כל דבר לראות עין בעין".

נפתלי בנט נשאל על סוגיית שינוי חוק הגיוס שמבקשים נציגי החרדים לשנות: "עוקב אחרי ההתקדמות, מעריך שנביא פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים", הוא ציין כי לפי הנתונים שבידיו, אחרי שנים שהייתה עלייה עקבית במספר החרדים המתגייסים והמצטרפים לשוק העבודה, בתקופת ההתנפלות של הממשלה הקודמת הייתה עצירה ואפילו ירידה, מה שזה אומר: לא בכוח, יש קונצנזוס שמי שלא לומד צריך להיכנס למעגל העבודה והשירות. גם לשיטת הרוצים לגייס את החרדים — זה רק פגע.

על רשימת הערים המתגבשת לקבלת ההטבות במס אמר בנט כי הוא "תומך במהלך של גפני, אנחנו מדברים על חיזוק הפריפריה, ומדובר ביישובים שלא קיבלו עד היום הטבות, זה לא מענקים, אלו הנחות מסוימות למי שעובד. לא הכנסתי את יו"ש והסיכונים הבטחוניים בשלב הזה, יש כבר מתווה נכון, אם נעכב ולא נעביר אותו – הפריפריה תיפגע".



0 תגובות